• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Metabolizmas: kaip jį pagreitinti?

Autorius: Eli.lt
2009-09-12 08:00:00

Metabolizmas:  kaip jį pagreitinti?
Jupiterimages nuotr.

Kalbant paprastais žodžiais, tai intensyvumas, kaip organizmas produktuose esančias maisto medžiagas paverčia energija arba kalorijomis. Taigi suvalgytas sumuštinis pavirsta substancija, kuri vadinama gliukoze. Bet jeigu tuo metu organizmui nereikia energijos, kalorijos pavirsta riebalais. O jeigu jūs jautėte "teisėtą" alkį, visos jos bus sunaudotos organų ir jų sistemų darbui.

Štai jums ir pagrindinė metabolizmo taisyklė: nenorite priaugti papildomų kilogramų – nevartokite daugiau kalorijų, nei galite sudeginti.

Kokie faktoriai turi įtakos metabolizmo greičiui?

Svarbiausias faktorius, turintis įtakos metabolizmo greičiui, – tai jūsų kūno masė (kalbame apie raumenų, kaulų ir vidaus organų masę). Kuo šis rodiklis didesnis, tuo greitesnė medžiagų apykaita. Būtent dėl šios priežasties vyrų organizme visi procesai vyksta 10 – 20% greičiau nei moterų organizme.

Įtakos metabolizmo greičiui turi ir paveldimumas bei hormonai (svarbiausi – skydliaukės hormonai). Beje, norime atkreipti jūsų dėmesį į tai, kad antsvoris gali būti susijęs su sutrikusia skydliaukės veikla. Tokiu atveju vertėtų pasirodyti gydytojui endokrinologui.

Senstant maisto medžiagų apykaita linkusi lėtėti. Mokslininkų nuomone, metabolizmas 30 metų amžiaus sulaukusių moterų organizme kiekvieną dešimtmetį sulėtėja 2 – 3%. Dažniausiai tai susiję su fizinio aktyvumo stoka. Ištaisyti padėtį padės reguliarūs fiziniai pratimai.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus