• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Mineralų nauda ir šaltiniai  1 

Autorius: www.grozioklubas.lt
2009-07-10 15:03:00

Mineralų nauda ir šaltiniai
Jupiterimages nuotr.
Panašiai kaip ir vitaminai, mineralai padeda žmogaus organizmui augti, vystytis ir likti sveikam. Mineralai - skirstomi į dvi grupes: makroelementai ir mikroelementai. Makroelementų organizmui reikia daugiau, o mikroelementų visai mažai. („Makro“ –  kilęs iš graikų kalbos žodžio reiškiančio „didelis“, o "mikro" - "maža".)

MAKROELEMENTAI

Kalcis (Ca)

Nauda: kaulams ir dantims, kraujo krešėjimui ir žaizdų gyjimui, kaikurių fermentų veiklai.
Šaltiniai: pieno produktai, grūdai, sėklos ir riešutai, žuvis (lašiša, silkė), tamsiai žalios spalvos lapinės daržovės ir kt.

Fosforas (P)

Nauda: kaulams ir dantims, įvairiems audiniams (raumenims), apsaugo nuo rachito, aterosklerozės, pastovaus nuovargio jausmo ir nedarbingumo.
Šaltiniai: mėsa, žuvis, pienas, grūdai, ankštinės daržovės, riešutai ir kt.

Magnis (Mg)

Nauda: širdžiai, kaulams, apsaugo nuo diabeto, pastovaus nuovargio jausmo, padeda padidinti energijos lygį.
Šaltiniai: neapdoroti grūdai, riešutai, pupelės (ypač sojos), tamsiai žalios spalvos lapinės daržovės, pieno produktai, mėsa, žuvis ir kt.

Kalis (K)

Nauda: širdžiai ir kraujagyslėms, raumenims ir daugelio fermentų veiklai, reguliuoja kūno skysčius ir rūgštis, kaip ir magnis mažina nuovargį, didina energijos lygį.
Šaltiniai: citrusiniai vaisiai, bananai, vynuogės, kiti vaisia ir  daržovės, riešutai, džiovinti vaisiai ir kt.


MIKROELEMENTAI

Geležis (Fe)

Nauda: kraujui, ląstelių veiklai, audiniams, nervų sistemos veiklai.
Šaltiniai: kepenys, mėsa, kiaušinių tryniai, tamsiai žalios spalvos lapinės daržovės, pomidorai, braškės ir kt.

Jodas (I)

Nauda: reikalingas skydliaukės funkcijai, kalcio ir fosforo įsisavinimui.
Šaltiniai: jūros gėrybės (žuvis, jūros dumbliai, jūros kopūstai, moliuskai, menkės kepenėlės), joduota druska ir kt.

Cinkas (Zn)

Nauda: odai, akims,dantims, širdžiai, kepenims, kraujui, hormonų apykaitai, saugoja nuo psichinių ligų, diabeto, alergijų, nuovargio.
Šaltiniai: grybai, pupelės, grūdai, riešutai, moliūgo sėklos ir kt.

Fluoras (F)

Nauda: kaulams, dantims.
Šaltiniai: ryžiai, soja, kviečiai, žalios spalvos lapinės daržovės (svogūnų laiškai, kopūstų lapai, špinatai...) ir kt.

Selenas (Se)

Nauda: imuninei sistemai, skydliaukės veiklai, širdžiai ir kraujagyslėms.
Šaltiniai: česnakai, kviečių gemalai, alaus mielės, žuvis, kepenys ir raudona mėsa (pvz. jautiena), kiaušiniai ir kt.

Chromas (Cr)

Nauda: reguliuoja cukraus kiekį kraujyje, greitina medžiagų apykaitą, mažina potraukį saldumynams, padeda deginti riebalus.
Šaltiniai: juodoji arbata, alaus mielės, neapdoroti grūdai, daiginti kviečiai, vėžiagyviai, mėsa ir kt.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Milda
2009-07-17 14:48:21
Labai neblogas yra maisto papildas Basica su mineralinemis medziagomis ir mikroelementais, sureguliuoja rugsciu sarmu pusiausvyra organizme.Pati vartoju ir esu labai patenkinta .