• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Mitybos įpročiai, kurie PADEDA priaugti svorio  3 

Autorius: balsas.lt
2010-05-18 10:00:00

Mitybos įpročiai, kurie PADEDA priaugti svorio
jupiterimages.com nuotr
Nenumaldomai artėja vasaros sezonas, o svoris po žiemos miego „žiauriai“ erzina. Ką daryti? Kaip protingai ir nežalojant savo organizmo numesti svorio? Tereikia atsikratyti 13 įpročių pateiktų apačioje ir svajonių svoris jau Tavo.
 
1. TV žiūrėjimas
Per didelis TV žiūrėjimas skatina nutukimą. Neseniai atlikti mokslininkų tyrimai nustatė, jog tie žmonės, kurie kiekvieną dieną po porą valandų praleidžia prie TV yra linkę turėti antsvorio. Širdies susitraukimų dažnis, kraujospūdis ir medžiagų apykaita sulėtėja, yra sudeginama tik 20-30 kalorijų per valandą.

Harvardo universiteto mokslininkai įrodė, jog yra tiesioginis ryšis tarp to kiek vaikai valgo ir kiek laiko žiūri televizorių.

2. Per greitas valgymas
Tai daugumos žmonių įprotis susiformavęs šiuolaikinėje visuomenėje. Žmogus valgydamas per greitai nepajaučia staiga atsiradusio sotumo jausmo. Smegenys tik po 15-20 minučių pajunta, jog yra „sočios“.

Mokslininkai nustatė, kad per greitas valgymas skatina aukštą kraujospūdį, nutukimą, aukštą cholesterolio lygį, netgi atsparumą insulinui ir, žinoma, išsiderinusią medžiagų apykaitą.

3. Nuolatinis užkandžiavimas
Jei tu nuolatos valgai arba užkandžiauji dirbdama prie kompiuterio, vairuodama mašiną, žiūrėdama TV, sukiodamasi virtuvėje, „šopindamasi“ su draugėmis ar kalbėdama telefonu, labai daug šansų, jog ateityje turėsi antsvorio arba grės nutukimas.
 
4. Greito maisto vartojimas
Bėda ta, jog šiuolaikinėje visuomenėje žmonės patiria daug streso, nuolat skuba ir neturi laiko pasigaminti sveiką vakarienę namuose. Jie mieliau renkasi greito maisto restoranus esančius kur nors netoliese.

Greitas maistas „garsėja“ turintis daug riebalų, mažai skaidulinių medžiagų ir „galingais“ porcijų dydžiais, kurie itin skatina nutukimą.

5. Blogų emocijų malšinimas besaikiu valgymu
Valgymas norint nuslopinti neigiamas emocijas yra ypač populiarus. Depresija, nerimas, vienišumas dažnai skatina norą valgyti dideliais kiekiais, tokiu būdu norint atsikratyti įtampos, blogos nuotaikos ir pan.

Ekspertai įrodė, jog persivalgymas 75 % priklauso nuo emocijų. Kiek kartų save „pagavot“ sukinėjantis virtuvėje ir ieškant ko nors užkąsti, nepaisant to, jog visai nenorite, o „kalta“ tik bloga nuotaika?

6. Nenoras mankštintis
Jei jums mankšta užima vieną iš paskutiniųjų vietų gyvenime, nesijaudinkit jūs tokia ne viena. Dabartinės kartos amerikiečiai gyvena patį sėsliausią gyvenimą, kokio dar negyveno prieš tai buvusios kartos. Gaila, bet šiais laikais po sunkios bei įtemptos darbo dienos nebelieka jokio noro mankštintis.
 
7. Draugų įtaka
Niekas nedrįs ginčytis, jog aplinkiniai daro įtaką mūsų gyvenimui. Didžiosios Britanijos medicinos žurnale yra minima, kad nutukimas yra „socialiai užkrečiamas“. Yra nustatyta, jog žmonėms turintiems antsvorio „kankinamų“ draugų, giminių ar sutuoktinį 37-57 % padidėja nutukimo rizika.
 
8. Miego trūkumas
Miego stygius padidina nutukimo riziką skatindamas grelino (apetitą stimuliuojantis hormonas) ir mažindamas leptino (apetitą slopinantis hormonas). Viename Didžiosios Britanijos universitete atliktas tyrimas parodė, jog kiekvieną kartą nuo būtino normalaus miego režimo (8 val) „nuėmus“ po vieną valandą 3 % padidėja rizika atsirasti daugiau riebalų kūne.
 
9. Nesidomėjimas kalorijomis ir riebalais
Daugelis žmonių valgydami nieko nenutuokia apie maisto kaloringumą ir riebumą. Tai skatina nesveiko maisto vartojimo įpročius ir tikrai nepadeda numesti svorio. Žmonės turėtų žinoti, koks maisto kaloringumas ir pan.
 
10. Kreditinės kortelės
Yra atliktas tyrimas, kurio metu išsiaiškinta, jog žmonės, kurie atsiskaito kreditine kortele greito maisto restorane praleidžia daugiau laiko nei tie, kurie linkę mokėti grynaisiais. Kreditinių kortelių turėjimas skatina nesveika mitybą?
 
11. Nepatogi apranga
Yra nustatyta, jog patogi ir kasdienė apranga skatina didesnį fizinį aktyvumą. Neįtikėtina, bet vilkint patogius drabužius  papildomai galima atsikratyti 125 kalorijas per savaitę ir  netgi 6250 per metus!
 
12. Svarstyklių ignoravimas
Minesotos universiteto tyrimais yra nustatyta, jog besilaikantys dietos žmonės reguliariai kiekvieną dieną sverdamiesi papildomai numeta apie 12 kilogramų per porą metų, o tie kurie ignoruoja svarstykles apie 4 kilogramus. Galima daryti išvadą, jog svarstyklės iš tiesų padeda numesti nereikalingo svorio!
 
13. Nuobodulys
Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas parodė, jog žmonės daugiau valgo kankinami nuobodulio nei nuo streso.
 
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
susnai
2010-05-19 20:53:13
pavadinimas teisingas, tereikia tinkamu kampu pažvelgt ;)
susna
2010-05-19 18:33:21
kazka su pavadinimu darykit
zyy
2010-05-18 13:03:15
visiska tiesa !