• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

(Ne)rūkyti – lengva

Autorius: Eglė Zubkauskaitė
2011-11-10 15:47:00

(Ne)rūkyti – lengva
Rūkote? Ir tai jums nepatinka? Suvokiate, kad tai kenkia sveikatai ir erzina artimuosius. Kas kartą pirkdamas naują pakelį cigarečių pagalvojate, kad gal šį kartą jis bus paskutinis...

Prisipažinkite, ne kartą bandėte save įtikinti, jog reikėtų mesti, tačiau palūždavote praėjus vos kelioms dienoms be nikotino... Balansuojate tarp nenuprognozuojamai kintančių emocijų, kaip vėjo blaškoma nendrelė? „Facilitas®“ lazerio terapija galėtų jums padėti atsilaikyti ir daugiau neberūkyti.
Taip, mesti rūkyti nėra paprasta. Pirmosios savaitės be cigaretės būna labai sunkios ir prireikia paramos ir paskatinimo nepalūžti. „Metant rūkyti, abstinencijos simptomai ir nenumaldomas noras vėl rūkyti dažnai lemia nesėkmę. Fiziologinį potraukį nikotinui yra kur kas lengviau nugalėti, nei emocinį nestabilumą pirmosiomis nerūkymo savaitėmis. Nervingumas, irzlumas, prislėgta nuotaika pirmosiomis dienomis metus rūkyti dažnai būna labai stiprūs.“ - pasakoja lazerio terapijos „Facilitas“ lazerio terapeutė Lina Akelytė.

Nusprendus neberūkyti vienu metu mūsų pečius užgula dviguba priklausomybė – fiziologinė, susijusi su pripratimu prie nikotino, ir psichologinė, susijusi su įpročiais. Jeigu su nikotino badu organizmas dar susitvarko, lieka kita medalio pusė – įpročiai. Stereotipiniai rūkalių įpročiai. Rytinis kavos puodelis ir...rankoje smilkstanti cigaretė. Skambutis draugui telefonu ir...rankoje smilkstanti cigaretė. Vakarojimas gamtoje, šaltas alus ir...rankoje smilkstanti cigaretė.

Būtent tokių įpročių demaskavimas ir sugebėjimas juos pakeisti suformuojant kitus – nežalojančius sveikatos, yra kiekvieno, apsisprendusio mesti rūkyti ir jam padedančio tai padaryti psichologo tikslas. Bet kaip teigia specialistė L. Akelytė, tik tuomet, kai žmogus pats nori atsikratyti priklausomybės nuo rūkymo, įmanoma jam padėti. Kitas dalykas, svarbu žinoti, kaip veiksmingiausiai paskatinti jį apsispręsti: „Motyvacija – tai esminis aspektas suteikiant pagalbą. „Facilitas“ metimo rūkyti lazerio terapijos seanso metu pirmiausia kalbuosi su žmogumi, suteikiu jam psichologinę pagalbą, paaiškinu gydymo esmę, išsiaiškiname rūkančiojo įpročius, nurodau elgsenos modelius, padėsiančius kovoti su priklausomybe. Ir tik tuomet pradedame pačią lazerio terapijos procedūrą, kuri išlaisvina žmogų nuo nervinės įtampos ir padeda galutinai atsisveikinti su rūkymu.“

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus