• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Nuosavam darže – ekologiškų vitaminų užtaisas

Autorius: Eglė Šliževičiūtė
2010-09-10 14:00:00

Nuosavam darže – ekologiškų vitaminų užtaisas
Jupiterimages.com

Vasara džiugina sunokusiomis daržovėmis ir prisirpusiomis uogomis bei vaisiais, tačiau ruduo – taip pat daržo gėrybių metas. Tiesa, šviežius agurkus, pomidorus, braškes, serbentus ir kitas vasariškas gėrybes keičia rudeninės – bulvės, cukinijos, moliūgai, slyvos ir dar daug kitų. Išmokus jas tinkamai paruošti, ekologiškomis gėrybėmis galėsite džiaugtis ne tik rudenį, tačiau ištisus metus. 

Maisto patiekalai – pagal sezoną


„Tikriausiai jau nebereikia priminti, kiek naudingų vitaminų turi ekologiški, ypač nuosavam sode užauginti vaisiai ir daržovės. Sveikiausia juos valgyti žalius, neapdorotus, nes taip jie savyje išlaiko daugiausia vitaminų. Žinoma, maisto patiekalai iš natūralių produktų taip pat labai vertingi, o kai kurios daržovės neapdorotos tiesiog nėra tinkamos valgyti“, - patarė „Camelia“ vaistininkė Audronė Grabauskienė.


Tiesa, gamta viską suklostė taip, kad sodo darže augančios gėrybės skirtingu metų laiku mus apdalina būtent tais vitaminais, kurių organizmui labiausiai trūksta. Ruduo – pats tinkamiausias metas troškiniams. Jiems puikiai tiks visos rudeninės daržovės: bulvės, cukinijos, patisonai, aguročiai, baklažanai ir t.t. Pagardinkite juos porais ir salierais, nes jie savo sudėtyje turi daug reikalingų mikroelementų ir kitų gerųjų savybių.


Ruduo – obuolių metas, tad vietoj kaloringų desertų su šeima išsikepkite obuolių pyragą. Ne tik skani pramoga, bet ir ekologiškas, sveikas maistas!

 

Daržo gėrybės gali džiuginti ištisus metus


Atminkite, kad tinkama mityba rudenį – tai organizmo ruošimas šaltajam metų sezonui. Rudens pabaigoje patartina valgyti daugiau maisto produktų, savyje turinčių baltymų: sojos, pupelių taip pat užaugintų ekologišku būdu. Tačiau prie daržovių bei jų troškinių jau derinkite ir maistingasias kruopas (avižas, kukurūzus, manus), o taip pat mėsą – jautieną, kiaulieną, vištieną, kalakutieną bei kt. Mėsą dažniau virkite, ruoškite garuose, rečiau – kepkite.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus