• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai
Omega-3 gali sulėtinti raumenų nykimą senatvėje
Autorius: SPA
2011-02-28 20:45:00

123rf.com
Kasdien vartojant omega-3 papildus, senyviems žmonėms gali paspartėti raumenų proteino sintezė ir sulėtėti degeneratyvinis raumenų nykimas, rodo JAV atliktas tyrimas.
 
Nustatyta, kad aštuonias savaites kasdien suvartojant po 4 gramus omega-3 polinesočiųjų riebiųjų rūgščių sustiprėja raumenų proteino sintezė, kuri lemia didesnius amino rūgščių ir insulino kiekius organizme. Tyrimo ataskaitą paskelbė „American Journal of Clinical Nutrition“, praneša nutraingredients.com.
 
Tyrimo autorių žiniomis, pirmą kartą atskleistas omega-3 rūgščių gebėjimas priešintis sarkopenijai, raumenų masės mažėjimui senstant. Šis procesas lemia prastesnį žmonių pusiausvyros pojūtį, dėl to dažniau krentama ir patiriama kaulų lūžių.
 
JAV maždaug 45 procentai vyresnių nei 65 metai žmonių laikomi paveikti sarkopenijos.
 
Mokslininkai tyrė 16 sveikų žmonių, kurių vidutinis amžius buvo 71 metai, o kūno masės indeksas – 25,65 kg/m2 (nedidelis antsvoris). Atsitiktinai atrinkus, tiriamiesiems aštuonias savaites buvo duodama omega-3 arba kukurūzų aliejaus.
 
Vartodami jiems duodamus omega-3 papildus, tiriamieji kasdien gaudavo 1,86 gramo eikozapenteno riebalų rūgšties (EPR) ir 1,5 gramo dokozahekseno riebalų rūgšties (DHR).
 
Pasak mokslininkų, tokie kiekiai pasirinkti, kadangi JAV maisto ir vaistų agentūra juos yra patvirtinusi kaip darančius teigiamą fiziologinį poveikį žmogaus organizmui.
 
Nors veikimo mechanizmas dar nenustatytas, mokslininkai daro išvadą, kad omega-3 polinesočiosios riebiosios rūgštys „potencialiai gali būti naudinga gydomoji medžiaga nuo sarkopenijos“.
 
Mokslininkai ketina atlikti tyrimus su daugiau žmonių ir išsamiau nagrinėti jų funkcinius pakitimus vartojant omega-3.
 
Tyrimą finansavo JAV nacionalinis sveikatos institutas, praneša Savigydos pramonės asociacija.
 


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus