• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Paruoškite širdį rudeniui

Autorius: www.lsveikata.lt
2009-09-08 08:01:00

Paruoškite širdį rudeniui
Jupiterimages nuotr.
Ruduo - “karštas” sezonas širdies ir kraujagyslių ligomis sergantiems žmonėms. Šiuo metų laiku itin padaugėja išeminės ligos priepuolių, infarktų bei insultų atvejų. Tad kaip padėti organizmo motorui?

Rudenį net ir sveikiems žmonėms gali pasireikšti širdies nepakankamumo simptomų: dusulys, padažnėjęs širdies ritmas, sunkumo jausmas krūtinėje.
Rudenį net ir sveikiems žmonėms gali pasireikšti širdies nepakankamumo simptomų: dusulys, padažnėjęs širdies ritmas, sunkumo jausmas krūtinėje.

Tad ką jau kalbėti apie tuos, kuriuos jau kamuoja minėtos ligos. Ir tai pasakytina ne tik apie pagyvenusius žmones. Pastaruoju metu širdies ir kraujagyslių ligos jaunėja: vis dažniau infarktas ištinka ir 30-40 metų sulaukusius žmones.

Staigūs orų pasikeitimai tokiems žmonėms labai ne į naudą. Todėl jeigu nenorite atsidurti ligoninėje reikia paisyti taisyklės: kiekvienam, kuris jau peržengė 32 metų slenkstį, reikia reguliariai stiprinti širdį ir kraujagysles.

Sustiprinti širdį jums gali padėti ir vaistiniai augalai, vitaminai bei mikroelementai. Jūsų širdžiai ir kraujagyslėms reikalingi vitaminai B1, B2, B6, B9. Jei šių vitaminų trūksta, gali sutrikti nervų, širdies ir kraujagyslių, virškinimo sistemų veikla. Vitamino B12 trūkumas gali įtakoti anemijos atsiradimą, sukelti virškinimo organų bei nervų sistemos pažeidimų.
 
Vaistažolės, stiprinančios širdies ir kraujagyslių sistemą

Gudobelė
(vitaminai C, A, B, E, K, P pektinai, fruktozė, triterpeninės rūgštys, fitosterinai, citrinos rūgštis, rauginės medžiagos). Mažina kraujospūdį ir cholesterolio kiekį, plečia kraujagysles, širdies raumeniui padeda geriau pasisavinti deguonį. Veikia raminamai, todėl tinka vartoti esant nemigai. Gerina atmintį.

Putinas (vitaminai C ir P, pektinai, karotinas, manganas, taninai, rauginės medžiagos, acto, skruzdžių ir izovalerijono rūgštys). Normalizuoja kraujo spaudimą, mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Pasižymi antiseptiniu ir priešuždegiminiu, šlapimą varančiuoju poveikiu. Gerina medžiagų apykaitą, taip pat virškinimo trakto veiklą.

Rausvoji rodiolė (vitaminai C ir PP, fenolio glikozidai, manganas, rauginės medžiagos, flavonidai, eteriniai aliejai, citrinų, oksalo ir gintaro rūgštys). Stimuliuoja nervų sistemą. Didina organizmo atsparumą. Veikia raminamai. Normalizuoja kraujo spaudimą.

Erškėtrožė (vitaminai C, P, B, K ir E, karotinas, kalis, geležis, manganas, fosforas, magnis, flavonidai, rauginės medžiagos, pektinai, citrinų ir obuolių rūgštys. Stiprina kraujagyslių sieneles, gerina imunitetą, skatina žaizdų gijimą. Tinka vartoti sergant mažakraujyste, hipertenzija. Stimuliuoja medžiagų apykaitą, teigiamai veikia visą kraujotakos sistemą.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​
Gairės: Vitamino B12


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus