• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Patarimai tiems, kurie dar nemetė rūkyti

Autorius: grozioklubas.lt
2010-04-01 15:00:00

Patarimai tiems, kurie dar nemetė rūkyti
jupiterimages.com nuotr.
Rūkymas - vienas iš keleto žalingų įpročių labai kenkiančių žmogaus sveikatai.  Anglų medikai paskaičiavo, kad kiekviena surūkyta cigaretė gyvenimą sutrumpina maždaug 5.5 minutėmis. Užkietėjusiems rūkoriams dažniausiai atsiranda kvėpavimo organų piktybinių navikų. Pavojus susirgti vėžiu labai padidėja, jei egzistuoja bent vienas iš šių veiksnių:jei rūkantysis yra vyresnis negu 40 metų, jei jis rūko daugiau kaip dvidešimt metų, jei pradėjo rūkyti paauglystėje.
Be rūkymo žalos sveikatai egzistuoja žala grožiui: rūkančios moters balsas dažnai būna  "storesnis" nei nerūkančios, pageltę dantys, anksčiau laiko susenusi oda, pageltę rankos. Galima dar vardinti daugybę rūkymo žalos pasekmių. Tačiau naudingiau turbūt yra padėti žmonėms atsikratyti šio žalingo įpročio, t.y. padėti mesti rūkyti. Žinoma, tai pareikalaus labai daug valios pastangų.
 
Pateiksime Jums keletą patarimų, kaip visiškai mesti rūkyti:

1.Stenkitės surūkyti kuo mažiau cigarečių. Skaičiuokite, kiek kasdien surūkėte, ir pasistenkite šiandien surūkyti mažiau negu vakar.

2.Užsitraukite kuo rečiau ir kuo paviršutiniškiau.

3.Nerūkykite nevalgę, juo labiau ryte, tuščiu skrandžiu. Tabako dūmai, susimaišę su seilėmis, žaloja skrandžio gleivinę, o patekę į žarnyną - iš karto įsigeria į kraują.

4.Užsitraukę, nelaikykite cigaretės burnoje.

5.Nesurūkykite visos cigaretės, trečdalį nesurūkytos išmeskite, nes kaip tik šioje dalyje susikaupia daugiausia kancerogenų ir nikotino. Dar geriau išmesti cigaretę du tris kartus užsitraukus.

6.Nerūkykite eidami, ypač lipdami laiptais, ar kopdami į kalną, nes tuo metu labai intensyviai kvėpuojama, ir kancerogenai patenka į pačius tolimiausius plaučių kampelius.

7.Kuo ilgiau nerūkykite po  didelio fizinio apkrovimo ir ypač jo metu.

8.Jei jau rūkote, tai rūkykite cigaretes su filtru.

9.Kartkartėmis nerūkykite ("Nerūkysiu iki pirmadienio, šį mėnesį).

10.Nerūkykite, jei to nenorite. Tai tik bendri patarimai. Didžiausias stimulas mesti rūkyti turi būti Jūsų sveikata.
 
Būkite sąmoningi!
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus