• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pavargau. Nebegaliu daugiau  1 

2008-09-29 00:00:00

Pavargau. Nebegaliu daugiau
 

Chroniško išsekimo aukomis tampa vis daugiau 30-40 metų moterų, specialistai tai aiškina tuo, kad jos sau kelia pernelyg didelius reikalavimus: darbas, šeima, būstas, pagyvenusių tėvų priežiūra...

Moterims tenkantis krūvis dažnai būna daug didesnis nei vyrų: asmeniniame gyvenime jos bando būti pavyzdingos žmonos ir motinos, o darbe turi nuveikti daugiau už vyrus, kad sulauktų tokio paties įvertinimo. Ypač didelis pavojus kyla kopiančiosioms karjeros laiptais, perfekcionistėms ir idealistėms, ilgai nenorinčioms suprasti, kad viskam yra ribos ir kad jos tik įsivaizduoja esančios nepakeičiamos. Stropuolės sukasi tarsi voverės rate ir po truputį įsivaro ligą. Streso auka gali tapti ir tas, kuriam trūksta savarankiškumo, t.y. kuris daug duoda ir mažai gauna, pavyzdžiui, nesulaukia pripažinimo, galimybių pakilti karjeros laiptais ar pelnyto atlyginimo pakėlimo.

Išsekimo sindromas yra mėnesius ar metus trunkantis procesas. Pirmuoju žmogus būna itin veiklus, darboholikas ir laisvalaikiu apsikrauna darbais. Į nesėkmes nekreipiama dėmesio. Kartu sutrinka miegas, mažėja energijos. Kasdienis darbas kaip sunki našta gula pečius. Antruoju etapu uolieji dirba dar daugiau, o tie, kurie kaltę verčia kitiems, reaguoja vis agresyviau, niurzga, tampa ciniški. Trečiuoju etapu gausėja fizinių negalavimų (spengimas ausyse, aukštas kraujospūdis, nervinis tikas, širdies, skrandžio ir nugaros skausmai), darbingumas nuolatos mažėja. Pradedama šalintis žmonių, nebematoma gyvenimo prasmės. Didėja savižudybės pavojus.


Kaip apsisaugoti nuo gyvenimo krizės

Tradiciniai specialistų patarimai skamba labai banaliai, tačiau būtų tikrai efektyvūs, jei tik kas jų klausytų.

1. Sąmoningai atsipalaiduoti: 20 min. pasivaikščioti miške, pamedituoti, pasiklausyti muzikos. Svarbu tuo metu kitiems neleisti jums trukdyti!

2. Nebūti bet kada pasiekiamoms. Neįsivaizduojate gyvenimo be mobiliojo telefono? Vieną dieną per savaitę jį išjunkite, kad gautumėte laiko saviems poreikiams patenkinti.

3. Mažiausiai 2 kartus per savaitę 30 min. pasportuoti. Tinka važinėti dviračiu, bėgioti ar vaikštinėti - fizinis aktyvumas padeda išlaikyti vidinę pusiausvyrą.

4. Valgyti ramiai ir pasimėgaujant. Tai padeda išvengti skrandžio ir žarnyno negalavimų ir suteikia tam tikro komforto jausmą. Jei valgis suryjamas paskubomis, sėdint prie kompiuterio, gautoji energija nueina vėjais.

5. Pakankamai miegoti. Geras miegas suteikia žvalumo visai dienai ir pakelia nuotaiką. Prieš gulantis yra gerai pasivaikščioti užuot snaudus prie televizoriaus.

6. Kūno kontaktai. Arba reguliariai, kartą per savaitę, leistis palepinamai partnerio, arba apsilankyti pas profesionalų masažuotoją. Tai ramina ir normalizuoja daugybę organizmo funkcijų.

7. Vieną vakarą per savaitę paskirti vien partneriui. Mokslo tyrimų duomenimis, vienišes stresas slegia labiau nei gyvenančias su nuolatiniu partneriu moteris. Gyvenimo draugas iš arti mato frustraciją ir turi galimybę padėti. Tai savotiška išankstinio įspėjimo sistema, kurios, deja, neturi vienišos moterys. Tuo svarbiau, kad jos laiku sulauktų pagalbos iš draugų. Tai pažadina viltį, kad problemos nėra neįveikiamos.

Be to, labai naudingi maži pokyčiai. Vienas jų yra išmokti pasakyti "ne". Arba perduoti užduotis kitiems, prašyti pagalbos užgriuvus darbams. Ir dažniau daryti pertraukas.


Testas

Ar jums gresia išsekimo sindromas?

Atsakykite į klausimus spontaniškai ir būkite nuoširdžios pačios sau.

1. Ar dažnai jaučiatės sudirgusi ir įsitempusi?

2. Ar jaučiatės nuvargusi jau ryte?

3. Ar sumažėjo jūsų lytinis potraukis?

4. Jums sunku susikaupti, tapote užmarši?

5. Jaučiatės negalinti pakeisti padėties darbe arba asmeniniame gyvenime?

6. Ar vengiate aplinkinių?

7. Jums prireikia daugiau laiko atsigauti?

8. Dažnai jaučiate skrandžio ar nugaros skausmus?

9. Ar darbas jums yra svarbesnis už tokius fizinius poreikius kaip valgyti ir gerti?

10. Ar dažnai viskas gyvenime jums atrodo beprasmiška?


Įvertinimas

1-3 k. atsakėte "taip"? Didelis pavojus jums negresia. Kiekvienas retkarčiais patiria stresą. Bet stenkitės jį kompensuoti sportu, sveika mityba ir pakankamai miego.

4-7 k. atsakėte "taip"? Realus pavojus patirti išsekimo sindromą. Keiskite gyvenimo būdą, pasirūpinkite, kad kasdienėje dienotvarkėje atsirastų laiko prasiblaškyti, o geriausia kreipkitės pagalbos į profesionalus.

8-10 k. atsakėte "taip"? Labai didelė tikimybė, kad jau esate išsekimo sindromo auka. Patartume skubiai pasikonsultuoti su gydytoju ar kreiptis į specializuotą kliniką.
 
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
tante
2009-03-07 17:35:49
aš manau, kad visų pirmiausia, tai reikia saugoti save nuolat ir stiprinti kuo daugiau natūraliomis priemonėmis. Mano šeimos gydytojas man yra pataręs pernai jau žiemą naudoti tokį maisto papildą Tonussan, kuris gerai energizuoja, gerina visą bendrą organizmo būklę, veikia kaip prevencinė priemonė pervargimui. Beje, ir atmintį stiprina. Manau, kad tikslingai rūpinantis savimi, pervargimas nepasiekiamas! Tačiau be abejonės, masažas, grynas oras ir kiti mieli dalykai taip pat svarbūs!