• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pirmoji pagalba kamuojant pagirioms

Autorius: Sergejus Tichomirovas
2012-04-28 10:55:00

Pirmoji pagalba kamuojant pagirioms
Freedigitalphotos nuotr.

Vakarėliai, oficialūs priėmimai, šeimos šventės – progos, kurių metu neretą svečią lydi alkoholinio gėrimo taurė. Nekaltai pakeltas pirmasis tostas ne vienam kitą rytą primena tik galvos skausmu, nuovargiu bei pykinimu. Ką daryti, kad kita diena netaptų tikru pragaru, pataria gydytoja dietologė, daktarė Laisvūnė Petkevičienė. 


Alkoholio apnuodytas organizmas reikalauja sprendimo arba kitą kartą visiškai atsisakyti jo vartojimo, arba bent jau gebėti iš anksto pasirūpinti svarbiausiomis priemonėmis kovai su pagiriomis. Daktarė L. Petkevičienė išskiria pagrindines alkoholio poveikio organizmui ypatybes bei nurodo galimus pasekmių sprendimo būdus.


Alkoholis pakeičia maistinių medžiagų poreikį, sutrikdo jų apykaitą, išbalansuoja organų veiklą, veikia virškinimo sistemą, kepenis, kasą, organizmas sunkiau įsisavina maistines medžiagas. Alkoholis tiesiogiai toksiškas daugeliui organizmo ląstelių. Maitinimasis turi įtakos alkoholio vartojimui. 


Suvartotas alkoholis iš skrandžio keliauja į kraują ir taip yra išnešiojamas po visą organizmą. Visgi organizmas apsisaugo nuo didesnės žalos, detoksikuodamas alkoholį ir pašalindamas jį iš kraujotakos sistemos. Vėliau alkoholis kepenyse fermentų yra skaidomas į acetaldehidą. Pastaroji nuodinga medžiaga virsta acetatu, kuris yra biologiškai pašalinamas iš organizmo. Vis dėlto vartojant alkoholį kepenims bei inkstams tenka milžiniška našta, todėl šalinimo procesai gali trukti ilgiau nei alkoholio įsisavinimas, tokiu atveju, organizmui gresia apsinuodijimas acetaldehido pertekliumi. 


 „Itin prastos savijautos galima išvengti bei pagirias sušvelninti atsižvelgus į svarbiausius mūsų organizmo maistinių medžiagų poreikius, kurie tampa dar ryškesni vartojant alkoholį“, − pabrėžia gydytoja dietologė.  


Pasak L. Petkevičienės, mokslininkai nesutaria tarpusavyje ar prieš didesnį vakarėlį verta valgyti sočiau bei riebiau. 

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus