• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Projektas "Sveika, liekna, laiminga": lieknėkime sveikai

Autorius: Gerda Zemenskaitė
2011-08-20 08:20:00

Projektas „Sveika, liekna, laiminga“, organizuojamas žurnalo moterims „Moters savaitė“ ir fizinės medicinos ir reabilitacijos centro „Gemma“ įgauna pagreitį. Tris kartus per savaitę projekto dalyvės Violeta, Raminta ir Renata sportuoja, kiekvieną dieną derina mitybą bei naudojasi patarimais, kuriuos joms dalija fizinės medicinos ir reabilitacijos centre „Gemma“ dirbantys profesionalūs medikai.
Mielieji skaitytojai, dalijamės su Jumis patarimais, kuriuos vienai projekto dalyvei Violetai Žymantaitei dalijo fizinės medicinos ir reabilitacijos centro „Gemma“ vadovė, medikė ir reabilitologė Gintarė Vaitkienė.
 
 

Antsvorio kankinamiems žmonėms gresia cukrinis diabetas

Violetai Žymantaitei  per pirmąjį susitikimą pagal kūno masės indeksą buvo nustatytas nutukimas, todėl gydytoja Gintarė Vaitkienė, matydama šią situaciją, per individualų susitikimą su Violeta pasiūlė jai patikrinti cukraus kiekį kraujyje. Mat cukrinis diabetas yra viena dažniausių ligų, kuria suserga antsvorį turintys žmonės, juolab, kad pačios Violetos tėtis ir senelis serga lengva diabeto forma.
 

„Visi, turintys antsvorį, anksčiau ar vėliau suserga vienokia ar kitokia cukrinio diabeto forma“ – teigia gydytoja reabilitologė Gintarė Vaitkienė ir priduria, jog turint antsvorį būtina kuo dažniau tikrinti cukraus kiekį kraujyje bei stebėti pakitimus.

Gydytoja sako, jog dėl antsvorio atsiranda dvi pagrindinės ligos – tai padidintas kraujo spaudimas ir cukrinis diabetas, tačiau teigia, jog mažinant svorį, šios ligos pasitraukia ir tikimybė susirgti mažėja arba išnyksta visai.

Apie tinkamas ir netinkamas dietas

Violeta Žymantaitė, paklausta ką daro, kad svoris mažėtų pasakoja, jog yra lankiusi sporto klubą, o pastaruoju metu stengiasi kuo daugiau važinėti dviračiu ir vaikščioti pėstute į darbą, kuris yra už septynių kilometrų. Tokį pasiryžimą gydytoja Gintarė Vaitkienė palydi džiugiu balsu ir teigia, jog toks užsispyrimas ir įprotis yra itin naudingas ir tinkamas Violetai.

Violeta teigia, nuo birželio pirmosios numetusi tris kilogramus ir guodžiasi, jog sulieknėti buvo sunku, į tai Gintarė Vaitkienė atsako, jog laikantis dietų, labai svarbu stebėti tai, ką valgai ir ko atsisakai, mat laikantis tinkamai nesubalansuotų dietų atsikratai raumeniniu audiniu ir skysčiais, o laikantis normalios dietos, kuri santykiauja su judesių terapijomis, žmogus degina riebalus. Kaip tik toks ir turėtų būti kiekvienos, dietos besilaikančios moters, tikslas.

Gydytoja Gintarė Vaitkienė teigia, jog laikantis tinkamai nesubalsuotų dietų, smegenys ima veikti priešingai, nei mes norėtume ir negaudamos maisto, lėtina medžiagų apykaitą. O juk mes visos puikiai žinome, jog žmogus lieknas bus tik tuo atveju, jei jo medžiagų apykaita bus greita.  Sveikas svorio mažinimas – tai atsikratymas nuo 500 gramų iki vieno kilogramo per savaitę. Taip pat medikė teigia, jog sveikas lieknėjimas – tai lieknėjimas iki penkių kilogramų per mėnesį ir nedaugiau. Tokiu atveju nebus padaroma žala nei smegenims, nei Jūsų kūnui.

Penkių pirštų taisyklė

Išsiaiškinus, koks lieknėjimas yra sveikiausias ir naudingiausias, svarbu kreipti dėmesį ir į mitybą. Fizinės medicinos ir reabilitacijos centro „Gemma“ vadovė Gintarė Vaitkienė Violetą supažindino su penkių pirštų taisykle: mažylis, vidurinysis ir nykštys – pagrindiniai trys valgiai dienos eigoje (pusryčiai, pietūs ir vakarienė), smilius ir bevardis piršteliai – tai Jūsų užkandžiai, kurie yra galimi tarp valgių. Jei norėtumėte saldainio, šokolado, vaisių ar riešutų, juos valgykite tada, kai ateina laikas užkandžiams. Visa kita, kas yra tarp pirštų – vanduo. Kaip tik vandenį, mažais gurkšneliais, gydytojos Gintarės Vaitkienės teigimu, galima gerti kada tik panorėjus.

Ar galima valgyti po 18 valandos?

Sklando mitas, jog norint sulieknėti, reikia atsisakyti maisto po 18 valandos vakaro, tačiau Gintarė Vaitkienė teigia, jog šiame mite yra tik labai maža dalis tiesos. Paskutinis valgymas turi būti ne vėliau kaip trys-keturios valandos iki miego, todėl jei Jūs einate gulti 22 valandą, tai Jūsų vakarienė turėtų būti apie 18 valandą, o jei Jūs esate pelėdžiukas ir einate miegoti vidurnaktį, tai dar  20 valandą galite sau leisti pavakarieniauti.

Ką veikti po vakarienės?

Gydytoja Gintarė įspėja ir apie tai, jog miegas – tai ramybės būsena, kai atsiguli ir miegi, o ne laiko leidimas prie televizoriaus su bulvių traškučiais. Kiekvienam žmogui ypač naudinga po vakarienės išeiti pasivaikščioti į lauką arba pasivažinėti dviračiu.

Tik tarp mūsų: tuštinimosi ypatumai

Jei apie sveiką mitybą ir valgymą kalbame drąsiai, tai kalbų apie tuštinimąsi, dažniausiai privengiame, nusukame akis į šalį, tarsi tai mūsų neliestų. Tačiau prisipažinkite, juk ir Jums kartais viduriai užkietėja ir Jūs kelias dienas neinate į tualetą. Gydytoja Gintarė Vaitkienė siūlo paprastutį receptą, kurį jau rytoj ryte galėsite išmėginti: Jums tereikia rytą pradėti tokiu kokteiliu: pusė stiklinės vandens, pusė stiklinės kefyro (jį galima pakeisti pasukomis) ir desertinis šaukštas alyvuogių aliejaus. Šis gėrimas yra malonaus skonio ir, anot gydytojos, turėtų tapti Jūsų rytinio pasiruošimo į darbą dalimi.
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus