• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pusryčiai - skanu ir sveika

Autorius: Elzė Pociūtė
2010-02-25 13:00:00

Pusryčiai - skanu ir sveika
flickr.com nuotr.
Pusryčius šiuolaikinis miestietis dažnai praleidžia. Tačiau jei norime dieną pradėti gerai nusiteikę, būti fiziškai ir protiškai aktyvūs, jau ryte turime gauti dalį maistingų medžiagų. Ypač tai svarbu augantiems vaikams, kurie kiekvieną dieną yra judrūs ir mokosi naujų dalykų.

Pernai Baltijos šalyse kompanijos „Unilever“ iniciatyva buvo atliktas tyrimas, kuris parodė, kad 24,5 procentai tėvų nevalgo pusryčių. Pasak gydytojos dietologės Virginijos Vilemienės, tokia tendencija neramina, nes tėvų mitybos įpročius ima mėgdžioti ir vaikai.

„Daugelis dabartinių vaikų yra „iškritę“ iš dienos ritmo, eina miegoti kada nori, namie nepavalgo sveikų pusryčių, o vietoje jų mokykloje perka bulvių traškučius, gazuotus gėrimus. Nenuostabu, kad vaikai tampa irzlesni, prastėja jų pažymiai mokykloje“, – sako dietologė.

Energijos padaugės

Pasak gydytojos, jeigu iki šiol „praleidę“ pusryčius imtume juos valgyti reguliariai, jau po kelių savaičių pasijustume geriau, turėtume daugiau jėgų.

„Ryte mes turime gauti visas reikalingas maisto medžiagas. Kai miegame, organizme skaidosi angliavandeniai – tai tarsi kuras mūsų organizmui, todėl atsikėlę turime jo „įsipilti“, – palygina gydytoja.

Taip pat ryte turime gauti ir baltymų, ir riebalų. Apskritai, riebalus dažnai nepelnytai nuvertiname, o iš jų turime gauti 30 proc. dienos energijos. Tiesa, ne visi riebalai naudingi. Mūsų organizmui reikalingiausi yra taip vadinami „gerieji riebalai“ – omega-3 ir omega-6 nepakeičiamosios riebalų rūgštys. Jos padeda kraujotakos sistemai, sklandžiai medžiagų apykaitai, naudingos odai, plaukams. Taip pat tai yra svarbus maistas smegenims, gerinantis atmintį, stiprinantis nervų sistemą.

Kartu su šeima

Pasak gydytojos, būtų idealu, jeigu prie pusryčių stalo susėstų visa šeima ir kartu valgytų geriausiai pusryčiams tinkančius patiekalus. O tai yra pieno produktai, košės iš įvairių grūdų, kiaušiniai, vaisiai. Omega-3 ir omega-6 riebiųjų rūgščių gausime iš avokado, riešutų, žuvies. Taip pat – augalinių aliejų pagrindu pagaminto minkšto margarino. Gabalėliu jo galime pagardinti košes arba sutepti visai šeimai sumuštinius. Keli patepimai ant ruginės duonos, liesa mėsytė arba rūkyta žuvis, pomidoro ar agurko griežinėlis – tokių pusryčių į bulvių traškučius ar bandeles mokykloje tikrai nenorės iškeisti jūsų vaikai.

5 pusryčių variantai ir jų teikiama nauda organizmui

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus