• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Riešutų keliamas pavojus

Autorius: www.eli.lt
2009-01-18 00:00:00

Riešutų keliamas pavojus
"Gamma" nuotr.
Riešutai nuo senovės naudojami maisto gamyboje, nes kiauto viduje yra vertingas maistingas branduoliukas, kuris daugeliui pasaulio tautų tapo nepakeičiamu maisto produktu. Iš riešutų ir kevalų daro aliejus, dažus, lynus, šveitiklius. Riešutai naudojami gaminant pagerintus duonos gaminius, kaip priedai ir įdarai konditerijoje.


Riešutai būna įvairūs – graikiški, kedrų, pistacijos, datulės, žemės riešutai, migdolai, kešju ir kiti, tačiau visi jie nuo kitų vaisių skiriasi tuo, jog jų sudėtyje yra daug baltymų ir ypač riebalų, dėl ko riešutai yra labai kaloringi – nemažiau 600-700kcal/100g. Tai duonos kaloringumą viršija 3-3,5 kartus, mėsos – 4-6 kartus, daržovių, vaisių ir uogų – 10-15 kartų. Riešutuose yra 8-25ļ€? baltymų, kurie turi subalansuotą aminorūgščių sudėtį. Riebalų riešutuose yra 40-60ļ€?, didžiąją jų dalį sudaro vertingos riebiosios rūgštys, tame tarpe linoleinė ir linolenoinė rūgštys. Iš angliavandenių, didžiąją dalį sudaro paprastieji cukrūs ir krakmolas. Iš kitų mitybinių medžiagų reikšmingiausios yra kalis, fosforas, kai kuriuose riešutuose – kalcis ir magnis. Riešutuose yra ir mikroelementų – kobalto, vario, nikelio, manganas. Be to, juose gausu vitaminų – A, B grupės, o šviežiuose nekepintuose riešutuose yra vitamino C. Ypatingą reikšmę turi riešutų aliejuose esantis tokoferolis – vitaminas E.


Greta natūralių riešutų, pardavime būna daugybė kepintų, sūdytų, glazūruotų (šokolade, vaisinėje glazūroje) riešutų. Šių produktų mitybinė vertė kiek sumažėjusi dėl terminio apdorojimo, o kaloringumas didesnis lengvai įsisavinamų angliavandenių dėka.


Kepintų riešutų mėgėjams reiktų atminti, jog stipriai juos apkepinus (apdirbus vaisius orkaitėje aukštoje temperatūroje ilgiau nei 7-15min.), riešutai netenka savo naudingųjų savybių, todėl geriau tik padžiovinti ir pakaitinti neilgiau 3-5 min. tačiau geriausia valgyti neapdirbtus ir nevalytus riešutus.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus