• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Saldikliai – maža gudrybė norinčioms išlaikyti dailią figūrą per šventes

Autorius: Ieva Lekavičiūtė
2011-12-16 09:10:00

Saldikliai – maža gudrybė norinčioms išlaikyti dailią figūrą per šventes
123rf.com

Šventiniu laikotarpiu netrūksta pasisėdėjimų prie vaišių stalo – 12 Kūčių vakarienės patiekalų, kalėdinis pyragas, naujametinio torto gabalėlis, o kur dar saldainiai, kuriais mėgaujamės susitikę su seniai nematytais draugais. Ką daryti, kad po švenčių netektų valandų valandas lieti prakaitą sporto klube? Galima išeitis – kartais pakeisti cukrų saldikliais.


Anot gydytojos dietologės Editos Gavelienės, saldikliai – puiki išeitis asmenims, kenčiantiems nuo diabeto, arba norintiems palaikyti dailias formas:  „Cukraus pakaitalo privalumas, lyginant jį su įprastu cukrumi, yra tas, kad reikia žymiai mažesnio kiekio saldiklio, norint pajausti analogišką saldumą. Taigi yra suvartojama ir mažiau kalorijų. 1 g. cukraus yra  4 kilokalorijos (kcal), o 1 g. cukraus pakaitalo – 0 kcal.,“ – sakė ekspertė.


Saldikliai yra dirbtiniai maisto priedai, taigi neretai iškyla klausimų dėl jų saugumo ir poveikio sveikatai.  Vis dėlto, renkantis moksliškai ištirtus ir oficialiai kaip naudojimui tinkamus patvirtintus saldiklius, šių problemų kilti neturėtų. Taigi plačiau susipažinkime su dviem populiariais saldikliais: aspartamu bei steviozidu.


Aspartamas


Šiuo metu Europos bei pasaulio maisto bei gėrimų pramonėje itin dažnai vartojamas saldiklis aspartamas. Dėl itin dažno naudojimo, šis saldiklis buvo patikrintas kone kiekvienos  nepriklausomos sveikatos organizacijos, taip pat JAV Maisto bei vaistų administracijos (FAD) ir Europos maisto saugos tarnybos (EFSA). Ši medžiaga – labiausiai pasaulyje ištirtas maisto priedas, kurio saugumas patvirtintas daugiau nei dviem šimtais tyrimų.


Aspartamas yra sudarytas iš dviejų natūraliai susidarančių amino rūgščių: asparto rūgšties ir fenilalanino. Abi šios amino rūgštys  randamos maisto produktuose, kuriuose gausu  baltymų, tokiuose kaip kiaušiniai, mėsa, žuvis, pieno produktai ir riešutai. Šios amino rūgštys yra baltymų statybinė medžiaga ir kūnas jas normaliai asimiliuoja.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus