• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Stebukladarės Amino rūgštys  7 

Autorius: Eglė Zubkauskaitė
2010-02-19 15:39:00

Stebukladarės Amino rūgštys
Flickr.com nuotr.
Rinkdamiesi vieną ar kitą patiekalą pasikliaujame skonio ir uoslės receptoriais. Na, dar ir regos.

Ragauti gražiai atrodantį ir kelių metrų spinduliu aplink save skleidžiantį gardų kvapą patiekalą – vienas iš gyvenimo malonumų. Tačiau net skaniai atrodantis ir uoslę gundantis maistas ne visada yra vertingas.

Ne paslaptis, kad dabar maisto produktai būna persunkti chemikalų, o vaisiai ir daržovės ant mūsų stalo atkeliauja praleidę nežinia kiek laiko konteineriuose, nokinami ne saulėje, o tamsiuose sandėliuose. Deja, dažnai apie ragaujamo patiekalo sudedamąsias dalis susimąsto tik tie, kurie jau yra spėję patirti įvairių negalavimų dėl netinkamo maisto.
Arba tie, kurie laikosi specialios dietos ir nori sulieknėti arba atvirkščiai ? priaugti svorio.

Svarbi maisto dalis

Šį kartą nekalbėsime apie kalorijas. Apie jas viskas seniai žinoma – suvartojame jų arba per daug, arba per mažai. Kur kas paslaptingesnės yra aminorūgštys ? baltymų statybinė medžiaga, svarbi daugelio organų sudėtinė dalis.

Baltymai reikalingi ne tik raumens audinio statybai. Jų randama hormonuose ir enzimuose bei naguose ir plaukuose. Gyvojoje gamtoje rasta daugiau nei 300 skirtingų aminorūgščių. Žmogaus organizme jų randama apie 60, tačiau pagrindinių, baltymus sudarančių, aminorūgščių yra tik 20 – jos vadinamos stebuklingosiomis aminorūgštimis.

Priešingai negu baltymai, kuriuos mūsų organizmas turi suskaidyti, aminorūgštys jau yra iš dalies suskaidytos, todėl jos gali būti įsisavinamos daug greičiau.

Paprastai tam tikras amino rūgštis organizmas pasigamina pats, tačiau 8 aminorūgščių rūšys negali būti gaminamos mūsų organizme. Jų turėtume gauti iš maisto, tačiau ne visada valgome tai, ką reikėtų, ir tiek, kiek reikėtų.

Tokiu atveju labai praverčia maisto papildai, kuriuose yra nepakeičiamųjų aminorūgščių, vadinamų esminėmis amino rūgštimis.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
juozas
2010-03-02 11:23:03
parasykite suazelgofje@gmail.com ir nurodysiu kontaktus,kur gauti mano pamineto kokteilio su 22 amino rugstimis.
eli
2010-02-24 23:20:33
tai normalu, etiska, taciau jus privalote pamineti, is kur gauti tu aminorugsciu, jei jau rasote apie tai...juk papildas - ne vienintelis saltinis...
Sigita
2010-02-24 19:10:05
Ir galiu priminti , kad neverta bijoti valgyti daugiau baltymų, nes jų pertekliaus mūsų organizmas nekaupia, taip kaip riebalų ;)