• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sunkmečiu lietuviai renkasi nevisavertę mitybą

Autorius: Eli.lt
2009-09-17 08:00:00

Sunkmečiu lietuviai renkasi nevisavertę mitybą
Jupiterimages nuotr.

Kompanijos „Unilever“ iniciatyva Baltijos šalyse atliktas tyrimas parodė, kad dauguma lietuvių sunkmečiu produktus renkasi pagal patrauklią kainą ir skonį. Sveika mityba ir aukšta maisto kokybė lieka antrame plane.

Rugsėjo mėnesį atliktas tyrimas parodė, kad dalies lietuvių maitinimosi įpročiai per pastaruosius 6 mėnesius nepasikeitė – taip teigė 48,9 proc. apklaustųjų. Kad valgo tiek pat, tačiau renkasi pigesnius, prastesnės kokybės maisto produktus, tvirtino 13,9 proc. Labai maža dalis, 2,2 proc. apklaustųjų, nurodė valgantys tiek pat, tačiau brangesnius, aukštesnės kokybės maisto produktus.

Džiugina tai, kad 55,2 proc. tyrimo dalyvių teigė kiekvieną dieną valgantys daug daržovių, vaisių (38,9 proc.). Kasdienai 33,1 proc. renkasi pieno, 30,8 proc. – mėsos produktus. Miltinius produktus teigė kas dieną valgantys 15 proc., paukštieną – 3,3 proc. respondentų. Tačiau gana didelis skaičius apklaustųjų kiekvieną dieną valgo saldumynus – 22,4 proc. 

Kaip paaiškėjo susumavus tyrimo rezultatus, lietuviai vis dar valgo nepakankamai žuvies. Riebią žuvį, tokią kaip lašišą, tuną, silkę, bent du kartus per savaitę valgo tik 19,4 proc. apklaustųjų.

„Ne kartą minėta, jog žmogus turi gauti pakankamai „gerųjų“, nepakeičiamųjų riebalų rūgščių omega-3 ir omega-6. Nepakeičiamomis šios rūgštys vadinamos ne be reikalo – pats organizmas jų negamina, tad turi gauti su maistu. Trūkstant nepakeičiamųjų riebalų rūgščių lėtėja vaikų augimas, sutrinka nervų sistemos veikla, prastėja atmintis, formuojasi hiperaktyvumas. Šios medžiagos reikalingos ir suaugusių žmonių smegenų veiklai, organizmo procesams palaikyti, padeda apsisaugoti nuo širdies, kraujagyslių ligų“,- sako gydytoja dietologė Virginija Vilemienė.

Geriausias nepakeičiamųjų riebalų šaltinis – riebi žuvis. Žmogaus, o ypač vaiko organizmui, ji yra labai reikalinga: kai valgoma pakankamai žuvies, kraujo plazmoje padaugėja omega-3 polinesočių riebalų rūgščių, kurios daro teigiamą poveikį sveikatai. Todėl rekomenduojama valgyti riebią žuvį bent pora kartų per savaitę. Negavus pakankamai žuvies ir, tuo pačiu, omega-3 riebalų rūgščių, kaip alternatyvą galime rinktis avokadus, graikinius riešutus, augalinį aliejų, alyvuoges, augalinio aliejaus pagrindu pagamintą margariną – šie maisto produktai taip pat turi mums reikalingų, nepakeičiamųjų riebalų rūgščių.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus