• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sveikata ir fizinis aktyvumas

Autorius: Rita Vaičiulienė
2012-03-09 13:03:00

Sveikata ir fizinis aktyvumas

Šiuolaikinis gyvenimo būdas ir tempas verčia planuoti savo veiklą, išskirti prioritetus. Tačiau ilgą laiką sėkmingai veikdami pagal vieną planą, neatsižvelgdami į individualius ir besikeičiančius savo organizmo poreikius, galų gale galime susidurti su sveikatos sutrikimais.

Šio straipsnio tikslas – paskatinti iš naujo apsvarstyti savo gyvenimo būdą, priminti apie reguliaraus fizinio aktyvumo svarbą kūno svoriui ir bendrai organizmo būklei.


Fizinio aktyvumo įtaka kūno svoriui


Dauguma žmonių sąmoningai suvokia fizinio aktyvumo reikšmę. Ne vienas mūsų kaip svarbų aspektą galėtų įvardyti galimybę pagerinti savo sveikatą ir nuotaiką, sumažinti su nutukimu siejamų ligų riziką. Žinome, kad reguliarus fizinis aktyvumas padeda kontroliuoti kūno būklę ir svorį.  


Didelio visuomenės susidomėjimo sulaukia klausimas, kokia iš tiesų yra fizinio aktyvumo įtaka kovojant su nutukimu. Tam įtakos turi dideli informacijos srautai, prognozuojantys nutukimo problemą turinčių žmonių skaičiaus augimą. Manoma, jog vaistų, skirtų kovai su nutukimu, pardavimų apimtis per trejus ateinančius metus padidės dvigubai. Tačiau ar medikamentai – vienintelė išeitis?


Štai „Tarptautiniame klinikinės praktikos“ žurnale (International Journal of Clinical Practice), neseniai buvo publikuotas mokslinis tyrimas. Jame nutukimas tiesiogiai siejamas su nepakankamu fiziniu aktyvumu. Nors tyrimas buvo atliktas su vyrais, pabrėžiama, jog fizinis aktyvumas vienodai svarbus abiem lytims, visoms amžiaus grupėms. Kitu tyrimu, kuris buvo publikuotas žurnale „Amerikos mokslo medicina“ (American Science Medicine Journal), grupė tyrėjų nustatė, jog fizinis aktyvumas sumažina tyrimo dalyvių genetinį polinkį į nutukimą apytiksliai 40 proc. Šios išvados argumentuoja judėjimo svarbą žmogaus organizmui, tačiau nuo ko kiekvienas iš mūsų turėtų pradėti?

2 psl.
Puslapis 1 iš 4Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus