• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sveikos akys – įvairaus mitybos raciono priežastis

Autorius: Eglė Šliževičiūtė
2010-06-24 09:00:00

Sveikos akys – įvairaus mitybos raciono priežastis
Jupiterimages.com nuotr.

Lietuvoje yra per 7 tūkst. žmonių, priklausančių Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungai. Jos atstovų teigimu, sergančiųjų akių ligomis šalyje gali būti ir daugiau. Pasaulinės aklųjų asociacijos duomenimis 177 pasaulio šalyse priskaičiuojama apie 160 mln. aklų ir silpnaregių žmonių.

Įtaką daro daugybė veiksnių

Pasak „Camelia“ vaistininkės-ekspertės Vilmos Dukevičienės, pastebima, kad šalies gyventojų sergamumas akių ligomis didėja. „Sutrikimus nulemia daugybė priežasčių: nuolatinis darbas kompiuteriu, besaikis televizijos žiūrėjimas, įpročio reguliariai tikrintis akis nebuvimas, ilgas ir įtemptas vairavimas“,- atkreipė dėmesį V. Dukevičienė.
Trumparegystė yra įgimta refleksijos yda, kurią dažnai paveldi trumparegių tėvų vaikai. Tačiau šis akių sutrikimas neretai išsivysto nuo regos higienos taisyklių nesilaikymo: ilgo buvimo prie kompiuterio ar televizoriaus, netinkamo darbo vietos apšvietimo ir pan. Tiesa, trumparegystę sąlygoja ir daugiau veiksnių: odenos biomechaninės savybės, kraujotaka, bendra organizmo būklė, susilpnėjusi akomodacija ir kt.
Vaistininkė atkreipė dėmesį, kad ši refleksijos yda gali pasireikšti ir vyresniame amžiuje.

Akys priklausomos nuo mitybos įpročių

„Parodyk, kas tavo pirkinių krepšelyje ir aš pasakysiu, kokiomis ligomis tu sergi“, - šis teiginys nėra klaidingas, nes regos sutrikimai labai priklauso nuo mitybos įpročių. Rekomenduojama rinktis įvairius maisto produktus, kuriuose būtų akims reikalingų vitaminų. Puikiai tinka įvairūs vaisiai bei daržovės, ypač morkos. Dar mūsų senolių rekomenduotos mėlynės yra natūralus vitaminas akims sustiprinti.
„Priminsiu, kad akis būtina nuolat pailsinti. Jos ne taip greit pavargs, parars ryškumą ir spindesį jei surasite laiko akių mankštoms atlikti. Dvi tris minutes žiūrėkite pro langą į tolį, pamirksėkite. Pasiūlykite ir kolegoms, nes atlikti pratimus drauge bus žymiai smagiau“, - draugiškai patarė „Camelia“ ekspertė V. Dukevičienė.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​
Gairės: akys, liuteinas


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus