• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Tegyvuoja pusryčiai!  1 

2008-12-18 00:00:00

Tegyvuoja pusryčiai!
"Sveika šeima", "Gamma" nuotr.

Daugelis pusryčius laikydami nereikšmingu užkandžiu rytais apie juos net nepagalvoja. Kai kurie pasitenkina kavos puodeliu, dar kiti jų nevalgo sąmoningai, teisindamiesi nuolatiniu laiko trūkumu arba kur kas mieliau pusryčiams skirtas minutes praleidžia lovoje manydami, jog miegas daug svarbiau nei pusryčiai.


Jau seniai įrodyta, kad nevalgant pusryčių:

  • sunkiau sutelkiamas dėmesys į darbą, dažniau svaigsta galva,
  • vairuojant dažniau patenkama į avarijas,
  • iki pietų žmogaus organizmas sudegina kur kas mažiau kalorijų, nei sudegintų pavalgius pusryčius,
  •  organizmas “įjungia” savisaugos mechanizmą ir energiją, gautą per pietus ir vakarienę, naudoja riebalų atsargoms kaupti.

Statistika byloja, kad įpratę pusryčiauti žmonės žymiai atsparesni stresui nei tie, kurie jų atsisako. Geri pusryčiai, mokslininkų tvirtinimu, pagerina smegenų veiklą visos dienos metu. Tie, kurie valgo rytais, pietums ir vakarienei renkasi ne tokius kaloringus patiekalus, o tai reiškia, kad nepriauga tiek daug svorio.

Gydytojai - dietologai tvirtina, jog pusryčiai skatina lieknėti. Juk miegant, žmogaus medžiagų apykaita sulėtėja ir organizmas “neprabunda” tol, kol nepavalgo. Todėl klysta manantieji, jog atsisakydami pusryčių galės kartu atsikratyti ir papildomų kilogramų.
Ką geriausiai valgyti ryte?

Dietologai pataria tik atsikėlus išgeriant stiklinę negazuoto mineralinio ar paprasto virinto vandens arba natūralių sulčių - tai padės organizmui atsibusti ir pradėti virškinimo procesą.


Pieno produktai
Nenumokite ranka į pieno produktus - stiklinė šilto pieno arba kefyro, indelis varškės, dienos pradžioje organizmą aprūpins vertingais B grupės vitaminais ir vitaminu A.


Duona
Nebijokite pusryčiams suvalgyti poros riekelių duonos, kuri saikingai valgoma, net ir su medumi ar džemu, nepridės kilogramų. O jeigu mėgstate rupiai maltų miltų duoną - ją valgydami rytais, tik pagerinsite žarnyno darbą.


Košė
Vis dėlto specialistai geriausiais pusryčiais laiko košę, nes varpiniai augalai savo sudėtyje turi visą kompleksą angliavandenių, kurie organizmui ilgam suteikia energijos. Be to, grūduose gausu žarnynui reikalingos ląstelienos, vitaminų ir mikroelementų. Todėl karšta košė ne tik padeda išsijudinti, bet ir sureguliuoja žarnyno veiklą, kontroliuoja riebalų pasisavinimą iš dieną suvalgytų produktų. Tie, kurie nuo vaikystės nemėgsta nei avižinės, nei grikių košės, ją gali keisti sausais pusryčiais arba kukurūzų dribsniais.


Kava arba arbata
Pusryčiams taip pat tinka ir įprastas kavos ar arbatos puodelis. Jie taip pat išjudina miegantį organizmą ir suteikia energijos, padeda geriau virškinti maistą.

 
 
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
aukse
2009-03-17 16:02:33
ir tegyvuoja rytine manksta. (ir fastum, kuris veiksmingai sugydo traumu skausmus)