• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Tinkamos mitybos pradžia  1 

Autorius: Raimonda M.
2008-10-08 00:00:00

Tinkamos mitybos pradžia
"Gamma" nuotr.

Kiekvienas staigus mitybos įpročių pakeitimas labai veikia žmogaus bendrą savijautą. Pradėjus maitintis naujais, neįprastais produktais organizmas turi apsirūpinti specifiniais fermentais, kurių jame beveik nebuvo. Persitvarko žarnyno, hormonų sistemos, keičiasi ir pačio skonio įpročiai bei poreikis maistui. Toks persitvarkymas neįvyksta staiga. Tam reikia laiko.

Skonio įpročiams pasikeisti reikia beveik 2 ar 3 metų. Per tiek laiko pradeda darniai veikti skrandžio ir žarnyno trakto fermentinės sistemos, žarnyno mikroflora ir hormonų sistema. Pavyzdžiui, jei išgėrus burokėlių sulčių jūsų šlapimas nenusidažo rausva spalva reiškia, kad žarnyno epitelis yra normalus.

Jeigu norite pradėti vartoti kitokį maistą ir pradėti sveikiau maitintis, tai pirmiausia:

1. Valgykite tik, kai išalksite.


2. Nevartokite stimuliuojančių bei rafinuotų maisto produktų: kava, dešros, tortai, cukrus, sausainiai ir kt.


3. Pakeiskite maisto produktų valgymo nuoseklumą: skysčius ir vaisius vartokite prieš valgį, pirmas patiekalas turi būti salotos, o antras – arba baltyminis, arba krakmolingas patiekalas.


4. Gerai kramtykite ir suvilgykite maistą seilėmis. Valgykite lėtai. Sultis gerkite mažais gurkšneliais.


5. Kuo daugiau valgykite nevirto ir nekepto maisto. Daržoves galite iš pradžių troškinti, o po stenkitės kuo mažiau jas perdirbti, kol įprasite valgyti jas visiškai žalias.


6. Nevirtą augalinį maistą ir antruosius patiekalus gaminti patartina tik prieš pat valgymą.


7. Pusryčiams stenkitės valgyti vaisius, pietums pasirinkti galite troškintas daržoves, košes, šviežias sultis, o vakarienei puikiausiai tiktų įvairiausios salotos su riešutais.

Jeigu vis tik jūs negalite atsispirti gabalėliui torto, tai patartina kartu valgyti ir daug šviežių daržovių salotų. Nemaišykite jokio kito maisto. Tiesiog palaukite, kol ateis kito valgymo laikas. Reiktų tik atsiminti, kad desertai blogai derinasi beveik su visais maisto produktais, yra labai menkaverčiai ir nepageidautini mūsų organizmui.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
be mėsos
2008-10-09 10:18:28
geri straipsniai,paprasti ir teisingi.