• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Tyrimas: lietuviai mažai žino apie pilnavertės mitybos principus  1 

2009-02-24 00:00:00

Tyrimas: lietuviai mažai žino apie pilnavertės mitybos principus
Jupiterimages nuotr.

Kompanijos „Unilever“ iniciatyva Baltijos šalyse atliktas tyrimas parodė, kad dauguma lietuvių nežino, kokį kiekį riebalų žmogus turi suvartoti per dieną. Taip pat paaiškėjo, jog „gerųjų“ riebalų žmonės valgo per mažai, nors ir numano, kad organizmui negavus jų pakankamai pradeda vystytis ligos.

Nežinantys, kad trečdalį per dieną suvartojamų maisto medžiagų turi sudaryti riebalai, tyrimo metu prisipažino net 58 proc. apklaustųjų. Dar 18 proc. klaidingai mano, kad riebalai turėtų sudaryti vos 5 proc. viso per dieną suvalgomo maisto. Paaiškėjo ir tai, kad 67 proc. apklaustųjų daugiausiai „gerųjų“ riebalų turinčią riebią žuvį valgo rečiau nei kartą per savaitę, kai, tuo tarpu, mitybos specialistai rekomenduoja valgyti bent tris kartus.

„Akivaizdu, kad žmonės mažai žino apie pilnavertės mitybos principus, ypač nuvertina riebalus. O tai juk yra tokia pat reikalinga mūsų organizmui statybinė medžiaga, kaip ir angliavandeniai ar baltymai“, - teigia gydytoja dietologė Virginija Vilemienė. Pasak jos, suaugęs žmogus kasdien iš angliavandenių turėtų gauti 55 proc., iš baltymų – 15 proc., o iš riebalų – 30 proc. dienos kalorijų. „Manau, problema yra tame, kad žmonės apskritai klaidingai įsivaizduoja, kas yra sveika mityba ir nelabai suvokia maistinių medžiagų svarbos“, - sako gydytoja.

Tyrimo rezultatai parodė, kad net 58 proc. apklaustųjų yra girdėję apie „geruosius“ riebalus – nepakeičiamąsias riebalų rūgštis omega-3 ir omega-6. Pavyzdžiui, tik 24 proc. apklaustų žinojo, jog „gerieji“ riebalai mažina tikimybę susirgti širdies bei kraujo ligomis. 69 proc. žino, kad negavę pakankamai šių riebalų rūgščių vaikai lėčiau augs ir vystysis, o beveik pusė visų apklaustųjų atsakė, kad suprastės atmintis.

Taip pat pasitvirtino prielaida, jog ne visi žmonės turi informacijos, iš kokio maisto jie gali gauti „gerųjų“ riebalų. Nemažai respondentų, pasirodo, klaidingai mano, kad „gerųjų“ riebalų šaltinis yra gyvulinės kilmės produktai: 20 proc. tiki „gerųjų“ riebalų gaunantys iš mėsos, 28 proc. – iš sūrio, 16 proc. – iš sviesto, nors šie produktai yra „blogųjų“ riebalų šaltinis.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Lape
2009-03-02 16:53:32
kad ir zinotu daug, ne visada finansai leidzia nusipirkti pilnaverciu maisto produktu. racionas turi buti didelis, taciau... as manau, kad geriausias sprendimas siuo atveju yra maisto papildai. kuo naturalesni tuo geriau. su sia intencia nuejau i vaistine, o namo grizau nesina tonussan. jis tikrai gerina organizmo veikla, imunine sistema, saugo nuo i6sekimo tiek protinio, tiek fizinio. o kainuoja plyginti su kitais papildais tikrai nedaug.