• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Virė virė košę...

2008-05-12 00:00:00

Virė virė košę...

Košės – sveikas ir labai vertingas maistas. Jos turėtų būti ne tik mažųjų ar senų žmonių maistu, bet ir kiekvieno mūsų kasdieniniame valgiaraštyje.

Grūdų produktai yra vienas iš seniausių žmonių maistas. Šiandien nesmulkintų grūdų, iš kurių dažniausiai gaminamos įvairios kruopos, valgoma nedaug. Rekomenduojama bent vieną ar du kartus per savaitę valgyti grikių, sorų ar kitas košes. Sveikiausia valgyti kuo mažiau apdirbtų ir smulkintų kruopų košes. Kuo mažiau grūdai smulkinami, tuo daugiau kruopose lieka vitaminų. Kad košės neprarastų naudingų maisto medžiagų, kruopas iš anksto reikia pamerkti užpylus šaltu vandeniu. Tuomet jos greičiau išverda ir nepraranda vertingų savybių.

Avižos suteikia energijos ir grožio. Jose gausu baltymų, B grupės vitaminų, cholino. Avižų grūdai vartojami nuo viduriavimo, o nuoviras nuo kosulio.

Žirniai didina organizmo atsparumą bei gerina virškinimą. Juose yra daug baltymų, krakmolo, riebalų, karotino, vitaminų ir mineralinių medžiagų ( kalcio, kalio, fosforo, magnio ir kt.). Žirnių nuoviras vartojamas kaip šlapimo išsiskyrimą skatinanti priemonė. Tačiau nepamirškite, kad žirniai, kaip ir kiti ankštiniai produktai, pučia vidurius.

Grikiuose yra daug baltymų, mineralinių druskų, vitaminų, organinių rūgščių, geležies, kalcio, fosforo, obuolių ir citrinų rūgšties. Grikių košę patariama valgyti sergant hipertonine liga ar diabetu, taip pat esant nutukimui.

Miežiuose yra angliavandenių, baltymų, riebalų, ląstelienos, mineralinių medžiagų, vitaminų. Miežių produktus rekomenduojama valgyti sergant skrandžio ir žarnyno uždegimu, esant kosuliui. Miežių kruopų košes organizmas gana greitai pasisavina.

Kviečių grūdų nuoviras stiprina organizmą. Grūduose yra baltymų, angliavandenių, riebalų, ląstelienos, mineralinių druskų, fermentų, vitaminų.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus