• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Vitaminų nauda ir šaltiniai

Autorius: www.grozioklubas.lt
2009-07-07 14:55:00

Vitaminų nauda ir šaltiniai
Jupiterimages nuotr.
Vitaminas A

Naudingas: plaukams, akims, odai, nagams, kaulams ir dantims, saugo audinius ir gleivinę, stabdo senėjimą, turi priešvėžinių savybių.

Šaltiniai: kepenys, žuvis (žuvų taukai), natūralaus pieno produktai, kiaušinių tryniai, daržovės ir vaisiai kuriuose yra karotino, špinatai ir kitos tamsiai žalios spavos lapinės daržovės ir kt.


Vitaminas B

Naudingas: nervinei sistemai ir protinei veiklai, skydliaukės ir raumenų veiklai, plaukams, odai, akims, turi antiuždegiminio poveikio, teikia energijos, reguliuoja angliavandenių, baltymų ir riebalų apykaitą.

Šaltiniai: mėsa, kepenys, inkstai, paukštiena, žuvis ir jūros gėrybės, natūralus pienas ir jo produktai, kiaušinių tryniai, grybai, vaisiai ir daržovės, ankštinės daržovės, riešutai ir sėklos, grūdai ir kruopos, alaus mielės ir kt.


Vitaminas C

Naudingas: odai, akims, sąnariams ir raumenims, dantims, kraujagyslėms, skydliaukės ir hormonų veiklai, skatina riebalų deginimą, stiprina nervus ir imuninę sistemą, turi antialerginio ir antiseptinio poveikio, naudingas karščiuojant, veikia kaip antioksidantas.

Šaltiniai: citrusiniai ir kt. vaisiai, uogos (erškėtuogės, šaltalankiai, šermukšniai, juodieji serbentai, žemuogės, braškės ir kt.), daržovės (paprika, pomidorai, brokoliai, kopustai (Briuselio ir žiediniai), ankštinės daržovės, krienai, špinatai, tamsiai žalios spalvos lapinės daržovės ir kt.


Vitaminas D

Naudingas: kaulams ir dantims (padeda įsisavinti kalcį ir fosforą), raumenims, nervinei ir imuninei sistemai.

Šaltiniai: žuvis (ypač riebi), natūralus pienas ir jo produktai, kiaušinių tryniai, grūdai (neapdoroti) ir kt.


Vitaminas E

Naudingas: imuninei ir nervinei sistemai, mažina PMS simptomus ir nerimą, skatina vaisingumą, svarbus nėštumo metu, reguliuoja angliavandenių, baltymų ir riebalų apykaitą, reikalingas skydliaukės veiklai, aktyvus antioksidantas, saugo nuo vėžio, širdies ir nervų ligų.

Šaltiniai: augaliniai aliejai, ankštinės daržovės, riešutai, grūdai, kviečių gemalai, kiaušiniai ir kt.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus