• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Žiema ir imunitetas. Kas ką?

Autorius: gydytoja dietologė Edita Gavelienė
2010-02-17 15:00:00

Žiema ir imunitetas. Kas ką?
flickr.com nuotr.
Žiema - metas, kai mūsų klimato zonoje gyvenantiems žmonėms pradeda trūkti saulės energijos, parduotuvėse sumažėja šviežių daržovių ir vaisių, sumenksta ir organizmo atsparumas, lengviau limpa virusinės ir peršalimo ligos. Dietologai sako, kad žiemą vertėtų atsigręžti į rauginto pieno produktus, mat produktai, praturtinti gyvosiomis bakterijomis, padeda stiprinti organizmo atsparumą.

Medikų teigimu, mityba – labai svarbus veiksnys, stiprinant organizmo apsaugą nuo peršalimo ligų ir virusinių susirgimų žiemą. Ypač svarbu pasirūpinti, kad valgiaraštyje netrūktų gerųjų bakterijų turinčių produktų – jogutai, gėrimai su probiotinėmis kultūromis padeda ne tik stiprinti organizmo atsparumą, bet ir palaiko sveiką žarnyno mikroflorą bei gerųjų ir blogųjų bakterijų balansą, mažina cholesterolio kiekį kraujyje, skatina vitaminų ir aminorūgščių pasisavinimą. „Ne veltui mūsų senoliai anksčiau vartojo gerokai daugiau rauginto pieno produktų, kurių jų anūkų racione beveik nebeliko“, - teigia gydytoja dietologė Edita Gavelienė.


Sveikatą stiprinti padeda tinkami maisto produktai


Anot gydytojos dietologės, apie mitybą žiemą vyrauja nemažai nepagrįstų mitų. „Įsivaizduojama, kad jeigu aplinkui įsisiautėjus ligoms čiupsime citrinos su imbieru ar česnako su juoda duona, iškart užsitikrinsime stiprų imunitetą ir tapsime atsparesni ligoms. Liaudies metodai sveikatai naudingi, bet toli gražu nepakankami“, – sako gydytoja dietologė.

Gydytoja aiškina, kad norint išvengti ligų ir išlaikyti stiprią sveikatą padeda ne stebuklingi receptai, o tinkamai subalansuota mityba, todėl racionas turi būti kuo įvairesnis. Pagrindiniu mitybos principu išlieka visiems puikiai žinoma mitybos piramidė, kuria vadovaujantis galima teisingai nustatyti, kiek ir ko turėtume valgyti. E. Gavelienė pastebi, kad žiemą taip pat reikėtų daugiau dėmesio skirti organizmo atsparumą didinantiems daržovėms ir vaisiams, riebiai žuviai. Šiuose produktuose esantys vitaminai ir maistinės medžiagos teigiamai veikia mūsų imuninę sistemą. Vieni svarbiausių vitaminų žiemą yra C, A, B6 ir E vitaminai.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus